اطلاعات جامع

در زندگی اختیار بادها دست ما نیست ، ولی اختیار بادبانها دست ماست

اطلاعات جامع

در زندگی اختیار بادها دست ما نیست ، ولی اختیار بادبانها دست ماست

  • ۰
  • ۰

افترافکت نرم افزاری برای ساخت انواع انیمیشن دو و یا سه بعدی است.این نرم افزار توسط شرکت ادوبی ساخته شده و به بازار عرضه میگردد.اما طریقه حرفه ای شدن در این نرم افزار محبوب به چه صورت است؟در ادامه به بررسی این مورد خواهیم پرداخت :

نرم افزار افترافکت انتخاب اول فیلم سازان مطرح در کل دنیا است.
موضوعی که همواره از ما سئوال می شود این است که چگونه در افترافکت حرفه ای شویم.
در این مقاله سعی کردیم به این موضوع بسیار سریع و کوتاه، پاسخ دهیم.

آموزشگاه افترافکت


اما پیش از پرداختن به این موضوع که بدانیم چگونه در این نرم افزار حرفه ای شویم ،باید این نکته را بدانیم که این نرم افزار چه امکاناتی دارد.در ادامه به ذکر این موارد خواهیم پرداخت :

ساخت انیمیشن :

میتوانید توسط افترافکنت انیمیشن های دو و سه بعدی را خلق نمایید  .بدین منظور میتوانید توسط رنگ آمیزی های پیشرفته و ادغام نمودن صحنه های مختلف با یکدیگر یک جلوه سه بعدی و انیمیشن را خلق نمایید.

موشن گرافیک:

طرح های گرافیکی که دارای حرکت هستند را موشن گویند.در قدیم طرح های گرافیکی در غالب عکس های ثابت مورد استفاده قار میگیرفتند اما امروزه استفاده از موشن در عرصه های گوناگونی نظیر تیزر های تلویزیونی ،تیتراژ فیلم ها ،تبلیغات و … کاربرد دارند.
جلوه های ویژه:
به هر آنچه انجام آن توسط گروه فیلمبرداری سخت یا غیر ممکن باشد و برای بوجود آوردن آن نیاز به عواملی خارجی نظیر نرم افزار ها باشد ،جلوه ویژه گفته میشود.مانند استفاده از ربات های غول پیکر ،ایجاد کهکشان و بازی کاراکتر ها در آن ،ایجاد انفجارهای بسیار عظیم و … که در دنیای واقعی نشدنی است.
البته جلوه های ویژه همیشه غیر طبیعی نیستند و گاهی نیاز به ایجاد یک شهر فانتزی دارید که بیننده متوجه ساختگی بودن آن نشود.به همین منظور بهترین برنامه در دسترس نرم افزار افترافکت است.

ترکیب بندی :

ترکیب بندی از اجزاء جدایی ناپذیر ساخت جلوه های ویژه است.زیرا جلوه های ویژه اصولا از چند لایه از فیلم تشکیل شده اند که در نهایت با یکدیگر ترکیب میشوند و یک منظره و جلوه خاص را بوجود می اورند.این مرحله که با نام کامپوزیشن نیز شناخته میشود جزو مراحل پایانی یک پروژه است که در آن بر روی لایه های مختلف فیلم ،اصلاحات نوری و رنگی را اعمال میکنیم.

آموزشگاه پریمیر


بدین منظور و برای جواب به این سوال باید گفت که در بازار ایران و با توجه به نیاز به این رشته در ساخت انواع فیلم ها و جلوه های ویژه ،به عنوان یک ضرورت مطرح است و اکثر موسسات فعال و استودیو ها برای استخدام ،آشنایی و مهارت با این نرم افزار را یکی از شروط اولیه و ضروری استخدام به شمار می اورند.
علاوه بر این نرم افزار افترافکت تعامل بسیار بالایی با انواع نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ ،پریمیر و ایلاستریتور دارد که با توجه به این موارد میتوانید ارزش یادگیری آن را بیش از پیش احساس نمایید.

مواردی که شما را در حرفه ای شدن یاری میکند:

آموزش ساخت تیزر

آموزش :
اما به این مهم دست نخواهید یافت جز با نرم افزار افترافکت.
اما چرا؟ چون در صورتیکه بخواهید بشکل خودخوان این نرم افزار را در منابع اینترنتی جستجو نمایید و آن ها را بکار گیرید دچار سردرگمی میشوید زیرا این منابع تنها جنبه تبلیغاتی داشته و تنها به بیان مواردی از هزاران نکته آموزشی خواهند پرداخت و عملا خروجی قابل قبولی نخواهند داشت.ما به شما شرکت در بهترین کلاس افترافکت در آموزشگاه افترافکت پرتو را پیشنهاد می کنیم.
تمرین و نمونه کار :
این نکته را از یاد نبرید که حتی اگر زیر نظر بهترین اساتید آموزشی نسبت به گذراندن دوره آموزشی خود اقدام نمایید و موارد آموزش دیده خود را بدون تمرین رها نمایید ،نخواهید توانست خروجی قابل قبولی از دوره مورد نظر خود داشته باشید.بنابراین تمرین در درجه دوم و پس از آموزش ،قرار میگیرد.بدین منظور میتوانید نمونه کارهایی را تولید نموده تا در آینده و در زمان استخام از آن ها بعنوان رزومه کاری خود استفاده نمایید.
کاراموزی :
پس از پشت سر گذاشتن موارد بالا میتوانید نسبت به استخدام در یک شرکت اقدام نمایید.اما توجه داشته باشید که هرچقدر که قوی باشید نباید توقع بالایی از میزان حقوق خود داشته باشید .این را بدانید که گاهی لازم است تا برای پیشرفت در شرکتی بطور رایگان کار کنید تا در رزومه کاری خود پیشرفت داشته باشید.

آموزش انیمیشن سازی


پس مسیری که ما برای پاسخ به سئوال چگونه در افترافکت حرفه ای شویم ، برای شما رسم می کنیم این است

1-اولین مرحله شرکت در کلاس های افترافکت در یک مووسه معتبر است.
2-تمرین و تمرین و زدن نمونه کار های مختلف
3-کارآموزی بدون چشم داشت به درامد برای مدت کوتاه و جمع کردن نمونه کار

امیدواریم در این مهم حرفه ای شوید.

  • ۹۸/۰۳/۰۷
  • wiki man

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی